UE | Z Warszawy do Amsterdamu za 1 euro

UE | Z Warszawy do Amsterdamu za 1 euro [28.01.2014]

Autokarowi przewoźnicy oferują coraz to niższe ceny za przejazdy, w tym na trasach miedzynarodowych. Zdarza się, że bilety na długą, liczącą setki km trasę zaczynają się od 1 euro. Czy aby rzeczywiście jest tak tanio?

            Za bezpośredni przejazd z Warszawy do Amsterdamu z firmą Sindbad, która jest liderem w Polsce wśród przewoźników autokarowych, trzeba zapłacić 259 zł. Czy jest jednak możliwe, by za podróż tą trasą zapłacić jedyne 6 zł? Niektóre firmy autokarowe przekonują nas, że tak, lecz by z takich cen skorzystać trzeba na bieżąco śledzić wszystkie promocje i szybko decydować się na zakup biletów.

 

Łap promocje

            Na stronach internetowych przewoźników autokarowych low cost, czyli nisko kosztowych, pojawiają się co jakiś czas kuszące informacje o biletach za 1 euro. W większości przypadków nie uda nam się znaleźć tak dobrej oferty, ponieważ prawdopodobnie jest już za późno, bilety na interesujący nas termin zostały wykupione. Tymczasem na forach internetowych szczęściarze z radością dzielą się wiadomościami o symbolicznych kosztach przyszłych podróży, przekonując tym samym innych, że promocja rzeczywiście jest dostępna.

            Przejazdy za 1 euro obejmują tylko pewną, bardzo ograniczoną pulę biletów i kto pierwszy ten taniej pojedzie. Niekiedy kolejne partie biletów znajdujących się w promocji stopniowo drożeją, a gdy i te się wyczerpią pozostają już tylko zwykłe bilety, ze stałymi cenami. Zdarza się też, że w ramach zakupionego w określonym czasie biletu możemy bezpłatnie zabrać ze sobą drugą osobę.

            Dostępne promocje śledzić można bezpośrednio na oficjalnych stronach internetowych firm autokarowych. Jednak w sprawnym wyszukiwaniu wyjątkowo niskich cen przejazdów pomocne są serwisy, które doradzają w podróżowaniu z małym portfelem. Na przykład chodzi tu o takie strony jak www.fly4free.pl lub www.loter.pl, które poza informacjami o tanich przelotach, śledzą także okazje jakie oferują na międzynarodowych trasach autokarowi przewoźnicy. Ponadto, podają czasami kody promocyjne, które umożliwiają zakup biletu nawet o połowę taniej.

 

Konieczna przesiadka

            Najniższymi cenami promocyjnymi chwali się BestBus (www.bestbustravel.com), który za przejazd np. z Berlina do Amsterdamu oferuje bilety od 1 euro. Bardzo atrakcyjne promocje ma też Flixbus (www.flixbus.de), który za bilet na trasach Monachium – Rostock lub Berlin – Freiburg pobiera tylko 5 euro.

            W ofercie tych firm brakuje tras z Polski, więc do miejsca przesiadki trzeba dojechać pociągiem lub polskimi autokarami. Najtaniej wypada zakup biletu w PolskimBusie (www.polskibus.com), która ma dużą siatkę połączeń i oferuje bilety już od 2 zł (1 zł za bilet plus 1 zł opłaty za rezerwację), także na wyjazdy za granicę – do Berlina, Pragi, Bratysławy oraz Wiednia. Z tych miast możemy już przesiąść się do licznych autokarów podstawianych przez innych, zagranicznych przewoźników. W teorii, już za 6 zł możemy przejechać się z Warszawy do Amsterdamu z przesiadką w Berlinie. Musimy jednak mieć świadomość, że bilety w super promocjach sa bardzo trudno dostępne.

 

Stałe ceny też korzystne

            Okazuje się jednak, że normalne ceny biletów przewoźników low cost są także atrakcyjne (w porównaniu do cen oferowanych przez tradycyjne, duże firmy autokarowe) i łatwo dostępne, ale pod warunkiem, że zakupu dokonamy ze sporym wyprzedzeniem. Przykładowo, z firmą PolskiBus zz przejazd z Poznania do Berlina zapłacimy normalnie 20 zł, z Warszawy – 45 zł. Z Berlina możemy już dotrzeć z Eurolines (www.eurolines.de) do Kopenhagi za 15 euro. Za tę samą cenę z Flixbus’em znajdziemy się w Monachium, a za 9 euro Berlin Linien Bus (www.berlinlinienbus.de) zabierze nas do Hamburgu. Z Eurolines za 9 euro dostaniemy się z Pragi do Monachium, za 33 euro z Berlina do Brukseli lub do Wiednia, a za 44 euro z Berlina do Londynu. Bezpośrednie trasy z Polski oferuje węgierska linia Volanbusz (z Krakowa do Budapesztu za około 55 zł – www.volanbusz.hu) oraz BestBus (z Warszawy do Amsterdamu za 29 euro).

Tanie bilety znaleźć można także na stronach innych przewoźników: www.megabus.com, www.flibco.com, www.idbus.com, www.deinbus.de, www.meinfernbus.de. W poszukiwaniach atrakcyjnych cen połączeń po Europie pomocna jest wyszukiwarka na stronie www.busliniensuche.de.

 

Autokar czy samolot

            Ceny biletów lotniczych Ryanair czy Wizz Air kuszą, jednak przejazdy autokarami mają swoje atuty. W cenie biletu autokarowego możemy podróżować z większymi bagażami, a w tanich liniach lotniczych musimy za to dopłacać. Nierzadko w takiej sytuacji cena dopłaty za bagaż jest wyższa od ceny samego lotu. Do ceny biletu lotniczego doliczyć także trzeba koszty dojazdu do lotnisk, które zwykle znajdują się około godziny drogi od najbliższego miasta. W przypadku podróżowania autokarem dotarcie do miejsca odjazdu nie stanowi większego problemu, ponieważ zwykle są to centralnie położone, główne dworce autobusowe lub inne łatwo dostępne w miastach lokalizacje. Oszczędzamy w ten sposób pieniądze oraz czas. Ponadto, przewoźnicy autokarowi wymagają by pasażerowie zjawiali się na dworcu autobusowym przynajmniej 15 min przed odjazdem. Z kolei na lotnisku musimy się zjawić na dwie godziny przed wylotem, jeśli lecimy z dużym bagażem.

 

Bagaż: ile sztuk, za ile

            Większość firm autokarowych pozwala swoim pasażerom zabrać w ramach ceny biletu bagaż podręczny oraz jeden lub kilka większych bagaży większych. W tabeli zestawiono liczbę i wagi dopuszczonych do przewozu bagaży.

 

Przewoźnik

Liczba i waga bagażu

Bestbus

1 podręczny + do dwóch bagaży po 30 kg

Megabus

1 podręczny + jeden do 22 kg

Flixbus

1 podręczny + do dwóch bagaży o wymiarach 85x65x45 cm

Eurolines

2 bagaże do 30 kg

Berlin Linien Bus

do czterech bagaży po 25 kg (za każdy dopłacamy do ceny biletu po 1 euro, a od trzeciego bagażu po 10 euro)

Volanbusz

1 podręczny + do dwóch bagaży do 20 kg

Idbus

1 podręczny + jeden do 16 kg, a kolejny już za dopłatą

Deinbus

1 podręczny + jeden do 20 kg

 

ol

 Źródło: Praca i nauka za granicą, nr 260, str. 5

www.pracainauka.pl

Powrót


euro-punkt.pl on Facebook